Stiai ca si somnul il poate ajuta pe copilul tau sa reuseasca in viata? 13 obiceiuri ale oamenilor de succes

Stiai ca si somnul il poate ajuta pe copilul tau sa reuseasca in viata? 13 obiceiuri ale oamenilor de succes
Share on Facebook0Share on Google+0Digg thisShare on Reddit0Tweet about this on Twitter0Pin on Pinterest0Email this to someone

Exista oameni care pur si simplu par ca au gasit solutia pentru a avea succes in cariera, o viata de familie fericita si sanatate emotionala si fizica. Te-a intrebat vreodata cum reusesc acesti oameni sa faca aceste lucruri posibile si cum de pare sa le fie asa de usor si natural sa traiasca asa?  Unul dintre principalele prioritati in viata lor este organizarea unui program de somn sanatos. Somnul este esential pentru a duce o viata sanatoasa din punct de vedere psihic si fizic, iar asta a fost deja demonstrat de foarte mult timp.

Unele dintre efectele negative pe care le resimtim din cauza lipsei somnului sunt prezenta iritabilitatii, starile emotionale care se schimba brusc si inexplicabil, instabilitate, anxietate, procesele cognitive sunt  incetinite si nu mai ai aceeasi capacitate de concentrare, de rezolvare deprobleme si memoria devine deficitara. La nivel fizic apar oboseala resimtita in corp, durerile de cap, imunitatea scazuta si in timo conduc la surmenaj.

9 lucruri pe care orice copil ar trebui sa le stie despre bani in functie de varsta

4 motive pentru care ai nevoie de un copil educat financiar

Iata 13 obiceiuri ale oamenilor de succes pe care sa le transmiti copilului tau pentru a avea o viata de succes:

1. Sportul

Este nevoie ca energia acumulata sa fie consumata si prin efort fizic, indiferent de efortul psihic pe care il facem. Mai mult de atat, efortul psihic este sustinul si potentat de catre efortul fizic care mareste capacitatea de concentrare si face ca somnul sa fie odihnitor.

2. Consumul de apa

Este foarte important consumul de apa in timpul zilei, mai ales ca este demonstrat ca o cantitate de 2 litri pe zi este necesarul zilnic al organismului pentru a functiona la capacitatile maxime.  O data ce incepi sa consumi suficient de multa apa vei constata ca vei avea un somn mult mai linistitor.

3. Trezitul de dimineata

Acesta este unul dintre lucrurile pe care toti oamenii de succes il fac. Se trezesc cat mai de dimineata pentru a apuca sa isi faca siesta si pentru a-si pregati programul pentru ziua ce urmeaza. Acesta este un lucru pe care daca il vei face, vei simti diferenta. Poti chiar sa implementezi in viata copilului acest lucru pentru a-i crea un obicei care il va ajuta sa fie mai productiv.

4. Ora de culcare

Este important ca ora de culcare sa fie cat mai devreme pentru a-ti permite sa te trezesti dimineata. Aici trebuie sa tii cont ca numarul de 8 ore de somn pe nopate sa fie facute in fiecare noapte, asa ca iti poti stabili ora la care vrei sa te trezesti si de aici iti vei da seama cand trebuie sa te culci pentru a fi odihnit.

5. Stabilitatea

Este important sa existe o stabilitate si sa ai aceeasi ora de culcare si aceeasi ora de trezire in fiecare zi pentru a se crea un obicei si pentru a nu deregla metabolismul. Organismul are nevoie de stabilitate si de un program de somn si de alimentatie organizate si stabile pentru a functiona sanatos.

6. Temperatura camerei

Cercetarile au aratat ca este indicat ca temperatura camerei sa fie una mai racoroasa, nefiind recomndat sa dormi in camere calduroase.

7. Combaterea stresului

Atunci cand esti stresat, speriat, suparat sau atunci cand te apasa ceva este suficient ca nimic din ce am spus mai sus sa nu functioneze. Tocmai de aceea este important sa te asiguri ca iti gestionezi sanatos situatiile din viata ta si emotiile si ca iti mentii un echilibru. Niciun ceai, apa sau mancare nu o sa faca sa dispara acele probleme emotionale pe care le ai, asa ca este necesar sa te ocupi de asta in mod separat si sa nu astepti sa treaca de la sine.

8. Evita cofeina

Atunci cand bei prea multa cafea este posibil sa ai probleme cu somnul. In teorie excesul de cafea conduce in mod garantat la insomnii si agitatie pe parcursul noptii, insa foarte multi oameni consuma mai multa cafea decat doza recomandata zilnica si sustin ca nu au nicio problema cu somnul sau cu agitatia. Cel mai probabil difera de la un organism la altul, insa chiar si acei oameni care nu simt un obstacol in cafea pentru a se odihni, cu siguranta ar avea parte de un somn mult mai calitativ  si ar descoperi un potential de energie si de functionare pe care nu il stiau.

9. Evita consumul de alcool

Consumul de alcool in general nu este recomandat, doar in anumite conditii si doar in anumte cantitati , insa acesta consumat regulat si excesiv conduce nu doar la tulburari de somn ci si la probleme de sanatate mult mai grave.

10. Alimentatia

Alimentatia este extrem de importanta, aceasta insemnand aportul principal de energie din timpul zilei. Daca vei consuma alimente inainte de somn acesta va fi tulburat, iar daca alimentele sunt si dintre acelea care se digera in multe ore sau combinatia facuta este una nepotrivita ai toate sansele sa nu poti sa dormi toata noaptea, sa fii agitat, sa ai dureri de burta si alte simptome aferente. Inainte de ora de culcare cu 3-4 ore este indicat sa nu mai consumi absolut nimic pentru a lasat organismul sa se odihneasca in timpul noptii, nu sa lucreze la digestie.

De asemenea, indiferent de cantitatea si de calitatea mancarii ingerate inainte de culcare, este importanta alimentatia generala deoarece exista o diferenta semnificativa resimtita fizic si psihic atunci cand corpul este alimentat cu ceea ce are nevoie petru a functiona.

11. Dormitorul

Este foarte important ca dormitorul sa fie dormitor si atat, nimic altceva. Atunci cand ai biroul in dormitor sau televizorul, lucrurile incep sa se polueze si uite asa incepi sa iti aduci problemele din celelate arii ale vietii tale in pat cu tine. Izoleaza dormitorul strict pentru activitaeta de odihna si nu incarca spatiul cu nimic altceva.

Comunicarea. Secretul succesului in cariera pentru copilul tau

5 tehnici de dezvoltare personala care asigura succesul copilului tau

12. Lumina

Lumina este foarte importanta si pentru a dormi cu adevarat profund nu trebuie sa existe becuri, leduri sau alte surse de lumina deoarece a fost demonstrat ca acestea perturba somnul si este mai putin odihnitor.

13. Evita sa dormi prea mult

Orele necesare de somn recomandate de expertii in domeniu sunt cele 8 despre care se tot vorbeste de foarte mult ani. Sa dormi mai mult decat este suficient este la fel de naucitor ca si dormitul insuficient. Cred ca tuturor ni s-a intamplat sa dormim prea mult intr-o noapte si sa ne trezim nauciti si tulburati.

Acestea sunt lucruri pe care le poti face atat tu cat si copilul tau. Ba chiar este indicat sa ai grija de programul de somn al copilului tau fix pentru ca acesta este in crestere si anumite procese cognitive si de alta natura sunt in formare si exista riscul unei dezvoltari deficitare. Un echilibru si o armonie in procesul general de dezvoltare al copilului conduce la o viata cat mai eficient si fericita pe care acesta o va duce. Acei copii foarte productivi, eficienti si cu performante academice foarte mari sunt acei copii care pur si simplu au fost invatati cum sa traiasca sanatos atat la nivel fizic cat si psihic si prin urmare acest lucru se vede si in viata lor exterioara.

Share on Facebook0Share on Google+0Digg thisShare on Reddit0Tweet about this on Twitter0Pin on Pinterest0Email this to someone

Trimite mai departe

Comentarii